Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poslední láhev Aquily

Právě piji svoji poslední láhev pramenité vody Aquila aqualinea a jdu se s vámi poděli o důvod, který mne přesvědčil tuto značku již do budoucna nekupovat.

Důvod, proč jsem pramenitou vodu Aquila pil byl, že mi z nějakého důvodu prostě chutnala. Důvod, proč jsem se rozhodl se této značce od dnešního dne vyhýbat je, jak se zachovala ke svým zákazníkům.

Součástí produktů Aquila byla i věrnostní akce pro zákazníky, že na etiketách produktů se nacházely hvězdičky, (později nahrazeny unikátním kódem, který se zadával na web) které bylo možno sbírat a při dostatečném počtu je vyměnit za věcné odměny, většinou hračky nebo oblečení s tématikou v dané době populárního filmu pro děti. Akce (prý) trvala víc než deset let a byla definitivně ukončena k 31.1.2016. Všechny nasbírané body k tomu datu propadly. Což je fakt, který jsem zjistil až dnes, když jsem se šel přihlásit k aquilakolekce účtu a zírala na mne zpráva "Platnost všech bodů vypršela 31. 1. 2016, proto již není možné vybírat odměny. Věříme, že Vám Aquila kolekce přinesla hezké zážitky a odměny a děkujeme za Vaši věrnost. Tým Aquila kolekce". Tak jsem šel samozřejmě kouknout na FB profil Aquila, abych zjistil, co se děje, a brzy to bylo celkem jasné, když jsem narazil na několik rozhněvaných příspěvků od ostatních lidí, ke kterým informace o ukončení programu také nedorazila v předstihu. Některým lidem propadly stovky až tisíce bodů (vzhledem k nabízeným odměnám a bodovým požadavkům si dovoluji nacenit jeden bod cca na jednu korunu), a v tom, že zákazníci nebyli dopředu dostatatečně informováni tam panovala dost všeobecná shoda. Tu se snažil vyvracet pouze reprezentant Aquily tvrzeními jako že o tom byli zákazníci informováni emailem a lidé tvrdili, že jim žádný takový email nepřišel. Ani reprezentant Aquily ale nevyvrací fakt, že prý hlavní informací emailu bylo, že připravili novou kolekci a že to, že věrnostní program bude ukončen, tam bylo uvedeno jen tak mimochodem, debatovalo se především o tom, zda lidem email skončil nebo neskončil ve spamu. V principu totéž se na webu nachází mezi pravidly akce, http://www.aquilakolekce.cz/pravidla-aquila-kolekce/ , kde se tato informace skrývá také hluboko uprostřed smluvních podmínek. To je v celkem zásadním konstrastu s tvrzením pracovníka Aquily, který mimo jiné napsal "Mrzí nás, pokud se k Vám informace o konci soutěže e-mailem nedostala. snažili jsme se pro to udělat maximum." Což je tedy bohapustá lež, to dotyčný sám přiznal už tím, že rozesílali email s informacemi o nové kolekci a nikoli email s upozorněním, že věrnostní program bude ukončen. Taktéž žádné pořádné varování o ukončení věrnostního programu nebylo na stránce události (která má doteď v popisu "Sbírejte hvězdičky a kódy z etiket přírodních vod Aquila, ledových čajů Aquila Tea.m nebo dětských nápojů Bimboo frutta a získejte skvělé dárky či možnost hrát v on-line světě Aquila kolekce.") nebo na samotných nápojích, které se doteď prodávají s nápisy "sbírej kódy pod etiketou", "aquila kolekce jedinečné dárky z filmů" etc. Minulý rok během léta nebyla dlouhou dobu aktivní kolekce žádná, těsně na konci roku pak byla představena kolekce (jak se ukázalo) poslední, která ale obsahovala jen polštářek s motivem filmu "Planes" (za 300b) nebo 10 procent sleva na nákup do Bambule (za 50b). Celé to na mne působí dojmem, že plán ukončit věrnostní program byl vymyšlen už dlouho dopředu, ale současně se snažili lidi dál motivovat k nakupování produktů a pak věrnostní program utnout co nejvíce potají, aby co nejméně lidí odměny vybralo a co nejvíce bodů propadlo. Samozřejmě neznám přesná čísla, ale můj odhad je, že si tím firma Aquilla ušetřila náklady na vyplácení odměn minimálně v řádu desítek tisíc korun. Firma Aquila si samozřejmě dává pozor, aby měla všechno právně správně, takže jediné, co zůstane, je hořká pachuť s každým lokem jejich vody, a zákazník, který už od nich nikdy nic nekoupí. Můžete si gratulovat.

Autor: Jan Kratochvíl | čtvrtek 11.2.2016 0:40 | karma článku: 25,47 | přečteno: 2298x
  • Další články autora

Jan Kratochvíl

otevřený dopis p. Bradymu

Vážený pane Brady. Ačkoli to, že jste přežil druhou světovou válku bylo z velké části asi spíše dílem náhod, vše další, co následovalo, byla vaše osobní rozhodnutí.

26.10.2016 v 9:48 | Karma: 21,00 | Přečteno: 1423x | Diskuse| Občanské aktivity

Jan Kratochvíl

Jak správně vybrat modelovou velikost

Zjistil jsem, že se v mém okolí nachází větší počet lidí, kteří by si někdy v budoucnu rádi pořídili vláčky, avšak ve volbě modelové velikosti (H0, TT, N a další...) nemají úplně jasno.

10.2.2016 v 22:08 | Karma: 22,98 | Přečteno: 6554x | Diskuse| Občanské aktivity

Jan Kratochvíl

O speciálech - kuchařské rady

Občas se stává, že se mne po speciálu* některý z účastníků zastaví, řekne že to či ono bylo naprosto skvělé a že bych snad měl vydat kuchařku, protože by recept na danou věc také rádi někdy vyzkoušeli.

31.8.2015 v 19:14 | Karma: 9,49 | Přečteno: 383x | Diskuse| Ostatní

Jan Kratochvíl

Prožer co se dá!

Kyperská krize znovu ukazuje na fatální problém naší společnosti: nerespektování soukromého majetku. Neustále se odehrávají státem posvěcené a organizované krádeže největšího kalibru - někdo má něco co chci, tak mu to prostě seberu.

30.3.2013 v 21:02 | Karma: 26,01 | Přečteno: 1529x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Co mají falšované potraviny, rozbité náklaďáky a korupce společné?

Po hovězím masem pančovaném koninou (která narozdíl od metanolu alespoň není životu nebezpečná) se objevuje nový skandál - jídlo, které mělo být arabsky "košer", obsahovalo vepřové. Je sice možné, že se jednalo o snahu fanatického křesťana zajistit, že se co nejvíce muslimů nedostane do jejich nebe, i když to by asi zase naráželo na fakt, že podle křesťanů je jen jejich nebe a jejich peklo, a tudíž každý muslim jde do jejich pekla tak jako tak - neboť nejde do křestanského nebe. Jako mnohem pravděpodobnější se tedy jeví stmelující faktor všech věcí v nadpise citovaných, tedy snaha ušetřit za každou cenu. Za cenu podvodu, ohrožení života, ohrožení zdraví, nebo dokonce i věčného zatracení.

17.3.2013 v 14:58 | Karma: 12,66 | Přečteno: 568x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Proč Policie nic neudělala ???

V neděli 1. března 2013 došlo na dálnici D1 k tragické nehodě. 17tiletý řidič v kradeném voze, pod vlivem alkoholu a drog, v rychlosti více než 220 kilometrů za hodinu nezvládl řízení a způsobil kolizi s 5ti dalšími osobními automobily, kamionem přepravujícím železo a autobusem společnosti Student Agency, ve kterém zemřel osmadvacetiletý řidič Jindřich Šebesta a pět cestujících, včetně dvou malých dětí, Adélky a Janičky Dvořákových. Totožnost pachatele Policie, vzhledem k jeho věku, úzkostlivě tají. A veřejnost se ptá: proč Policie nic neudělala?

4.3.2013 v 0:37 | Karma: 35,33 | Přečteno: 1930x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Karma - podruhé

Vážená redakce, nebylo už by konečně načase si přiznat, že váš výpočet karmy absolutně nevypovídá o kvalitě článku, ale především znovu jen o počtu jeho přečtení? Opravdu je potřeba jen duplikovat výsledky?

10.12.2012 v 17:02 | Karma: 10,39 | Přečteno: 950x | Diskuse| Média

Jan Kratochvíl

Zastřel si svého zloděje

Do bytu mi vleze cizí člověk a začne mi brát mé věci. Nevím zda je ozbrojen, ale je docela pravděpodobné, že ano. V civilizovaném světě bych ho prostě zastřelil. U nás to bohužel nejde, protože zloděj přišel v doprovodu policistů. Zlodějem je totiž exekutor.

10.12.2012 v 13:47 | Karma: 39,02 | Přečteno: 2600x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Muž v metru

Muž byl shozen do kolejiště metra. Fotograf ho vyfotil, místo aby mu pomohl. Metro muže zabilo a fotograf je světovým antihrdinou.

5.12.2012 v 17:57 | Karma: 21,01 | Přečteno: 3317x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Karma - aneb nápad svou inteligencí hodný našich politiků

Poučení: všechna čísla použitá v článku odpovídají době jeho vzniku, a mohla se do současné chvíle změnit (počet přečtení a karma pouze stoupnout [/sarkasmus], procenta i klesnout).

25.11.2012 v 22:47 | Karma: 12,61 | Přečteno: 899x | Diskuse| Média

Jan Kratochvíl

Převaha

Varování: Kontroverzní téma, čtete na vlastní nebezpečí, že s autorovými myšlenkami nebudete souhlasit... nebo že po jeho přečtení nebudete mít klidné spaní.

25.11.2012 v 20:50 | Karma: 7,30 | Přečteno: 686x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Úskalí související se studiem angličtiny a jejího překladu

Člověk by si mohl myslet, že jakýkoli cizí jazyk je podobný tomu našemu. Naučit se z učebnice několik slovíček, několik pravidel na větnou konstrukci, skloňování, časování a najednou se bezproblémů domluvím. Jenže to není tak jednoduché. Angličtina, stejně jako jakýkoli jiný jazyk, se nějak vyvíjela, tak jak se ve světě okolo objevovaly nové věci, které bylo potřeba nějak popsat. A pokud už se nějaký způsob našel, tak se u něj většinou zůstalo. Problém je, že ačkoli většinou jazyky docházely nezávisle na sobě k podobným závěrům, občas došly každý k něčemu úplně jinému.

6.11.2012 v 12:15 | Karma: 18,05 | Přečteno: 1854x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Specifika železnice ve Spojených státech

Asi prvotním impulsem k sepsání tohoto článku bylo, když jistý kolega Lego stavitel přišel s nápadem postavit model americké uličky ze 40. let a na mne se obrátil, abych mu pomohl zkonzultovat vhodné železniční vozidlo. Tak jsem vytvořil krátký průřez tím, co by se dalo použít, s tím, že nejlépe by se asi do zástavby hodil Doodlebug (viz níže). Jaké však bylo mé překvapení a zklamání, když jsem viděl výsledný model. Masivní kamenný viadukt byl pro Ameriku velmi nepravděpodobný, ale nikoli nemožný. Naprostý šok ale představovalo zapřažení dvou dvojnápravových uhláků za velkou parní lokomotivu. Ptáte se, co je na tom divného? Jakože jich je moc málo? No, bohužel mě asi nenapadá nic, co by pro Ameriku bylo méně typické, než dvojnápravové vozy. Došlo mi, že běžní lidé toho u nás o americké železnici vlastně skoro nic neví - v podstatě znají akorát typ 4-4-0 "American", a to proto, že je neodbytně spjatý s mnoha westerny. Rozhodl jsem se tedy vytvořit menší průřez tím, co je pro americkou železnici na jednu stranu typické, ale na stranu druhou i specifické, v porovnání s tím, co víme nebo známe o železnici u nás. Nedělám si nárok na to, že tento článek by šel do příliš velké hloubky. Ani nepřináší žádné nové, obecně neznámé informace, které bych pracně přinášel z nějakého archivu. Jsou to informace, které se ve skrze dají snadno najít - jen člověk musí vědět o tom, že je vůbec hledá. P.S. Čtenář nechť je varován, že článek se věnuje i železničním nehodám.

23.9.2012 v 1:36 | Karma: 23,89 | Přečteno: 5210x | Diskuse| Věda

Jan Kratochvíl

Kam za parními lokomotivami?

Tento článek je určen především lidem, kteří se ještě nacházejí ve stavu "ať se tomu kouří z komína a ve vagónech jsou dřevěné sedačky", ale občas je napadne, že by chtěli vidět něco víc. Ono totiž ve většině případů se jedná o depo pečující o jednu lokomotivu, která vyjíždí na zváštní vlaky především ve svém okolí. Pokud tedy budete čekat, až vlak přijede za vámi, často uvidíte ten samý pořád dokola. Začínáte přemýšlet, kam by se za parními lokomotivami dalo vyrazit, abyste viděli něco nového a zajímavého? Pak čtěte dále. V opačném případě článek radši zavřete, mohli byste se o parních lokomotivách dozvědět více, než byste chtěli.

2.8.2012 v 14:06 | Karma: 20,99 | Přečteno: 3040x | Diskuse| Ostatní

Jan Kratochvíl

Fraška zvaná registr vozidel a o tom, proč se bude opakovat.

Registr vozidel stále více stávkuje než jede, tisíce lidí jsou vzteky bez sebe a ministr hrdinsky trestá lidi, kteří za to absolutně nemohou. Není to poprvé. A bohužel, už vůbec to není naposled. Podívejme se proč:

25.7.2012 v 23:59 | Karma: 13,82 | Přečteno: 969x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Velká kola, krátký život

Dle mého názoru jsou tři nejkrásnější věci na světě ženská těla, americké automobily z 50. let a parní lokomotivy z dob Rakousko-Uherska. Paradoxní při srovnání těchto veličin ovšem je, že pokud se člověku líbí krásná lokomotiva, tak má vkus. Pokud se mu líbí krásné auto, tak má vkus. Ale pokud se mu líbí krásná žena... tak je povrchní. Mohl bych se zde sice rozplývat nad svojí současnou favoritkou, herečkou Stanou Katic, ale asi bude mnohem lepší se věnovat parním lokomotivám.

28.5.2012 v 16:30 | Karma: 28,86 | Přečteno: 4547x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Nespokojenost

Existuje velmi specifická skupina lidí, známá jako sběratelé. Předpokládali byste, že není na světě nikdo jiný, kdo by měl mít větší radost z toho, že něco vlastní. A přitom - sběrateli nedělá radost to, že sbírku má. Dělá mu radost, když si ji prohlíží. Dělá mu radost, když ji někomu ukazuje. A především mu dělá radost, když ji může rozšiřovat. Ale jen dostatečně pomalu, aby si mohl skutečně vychutnat každý nový přírůstek - sběratele je totiž možné velmi snadno demotivovat přesycením. Stačí abyste mu přinesli porci nových vzorků větší, než bude schopen vstřebat. Pamatuji si moc dobře, když jsem jako dítě sbíral známky jejich odlepováním z dopisů (nad párou). Člověk se těšil na každý nový dopis, ze kterého bude možné známku odlepit... a pak jsme od známého dostali krabici plnou neodlepených známek. Těch známek muselo být několik stovek. Prý se doslechl, že je sbírám. Já se jen díval na tu krabici a zjistil, že absolutně nemám sílu je všechny postupně odplepovat. Od té doby už jsem známky nikdy nesbíral.

20.5.2012 v 1:17 | Karma: 15,20 | Přečteno: 1019x | Diskuse| Společnost

Jan Kratochvíl

Cestou nejmenšího odporu...

Děti mají tendenci klást mnoho zvídavých otázek. Většinou se ptají na věci, které jsou buď naprosto samozřejmé, nebo dokonce tak samozřejmé, že nás ve skutečnosti nikdy nenapadlo o nich přemýšlet. Proč je v noci tma? Proč auto jede? Proč pes štěká a kočka mňouká? Proč lidé na opačné straně zeměkoule nespadnou dolů? Proč řeka teče?

15.5.2012 v 23:52 | Karma: 12,52 | Přečteno: 1623x | Diskuse| Ostatní

Jan Kratochvíl

trocha empatie aneb já, střed vesmíru

empatie: (psych.) schopnost vcítit se do pocitů, jednání druhé osoby, vcítění Tak hovoří o empatii slovník. Leč otázka je, co je empatie ve skutečnosti.

12.5.2012 v 14:39 | Karma: 10,63 | Přečteno: 774x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2107x
Prý Homo sapiens. Občas bych byl radši Homo habilis, protože inteligencí naše společnost opovrhuje, zatímco zručnosti si váží.

Seznam rubrik